lmo

imo

lmo

imo

  • ۰
  • ۰

مموری کارت

هرز گاهی که سروکله‌ی یک پرچم‌دار اندرویدی پیدا میشه و طرفداران این محصولات متوجه می‌شوند که درگاهی برای اضافه کردن مموری کارت اضافی در این گوشی تعبیه نشده بسیار دل‌آزرده می‌شوند، اما حضور یک مموری کارت علاوه بر اضافه کردن فضای بیشتر چه میزان در عملکرد گوشی شما نقش خواهد داشت. برای پاسخ به این سؤال اول باید به گوشی خود مراجعه کنید و از میزان قابلیت آن در پشتیبانی جدیدترین مموری کارت‌ها مطمئن بشید. مطلب زیر رو مطالعه کنید تا بیشتر با این موضوع و انتخاب مموری کارت مناسب آشنا بشید.

زمانی که قصد خرید مموری کارتی را دارید، به عنوان مثال وب‌سایت‌های معتبر فروش آنلاین مانند آمازون تقریباً اطلاعات دوخطی‌ای در مورد محصول در حال فروش خود معرفی کرده‌اند که احتمالاً نامفهوم و گیج‌کننده خواهد بود. ما بیشتر به عددی که شبیه ظرفیت این مموری کارت باشد اکتفا می‌کنیم اما در تصویر زیر معنی این کلمات توضیح داده‌شده‌اند.
 

androidpit-micro-sd-guide-w782


آیا مموری کارت بهتر، سرعت گوشی من را بیشتر می‌کند؟

مهم‌ترین سؤال ما در این پست این است که آیا انتخاب مموری کارت بهتر از میان چند مدل، کارکرد گوشی را بهبود خواهد بخشید؟ پاسخ کوتاه به این سؤال بلی است.

اگر شما اپ‌ها و عکس‌های خود را روی مموری کارت گوشی یا تبلت ذخیره می‌کنید، انتخاب سرعت بیشتر موجب می‌شود دسترسی شما به این اطلاعات سریع‌تر باشد پس در این حالت برنامه‌ها و عکس‌ها سریع‌تر باز می‌شوند. البته این موضوع همیشه وجود دارد که سرعت دسترسی به اطلاعات زمانی که روی حافظه‌ی گوشی شما ذخیره شده اند به‌مراتب بالاتر خواهد بود. دلیل این موضوع وجود داشتن پلهای دیگر از برقراری ارتباط میان دیوایس شما و مموری کارت است که عبور اطلاعات از این لایه سرعت را کاهش می‌دهد. احتمالاً دلیل اصلی‌ای که اپل تابه‌حال از درگاه مموری کارت اضافی درگوشی‌های خود استفاده نکرده همین موضوع است.
 

microsd-galaxy-s4-closeup-w628


تفاوت میان SDHC و میکرو SDXC در چیست؟

اگر به هنگام خرید مموری کارت به نوشته‌ی روی آن توجه کرده باشید، یا نوشته‌شده SDHC یا micro SDXC، تفاوت میان این دو فرمت متفاوت تنها در میزان اطلاعات قابل ذخیره در آن‌هاست. SDHC Secure – Digital High Capacity نهایتاً ظرفیتی ۳۲ گیگابایتی دارد درحالی‌که SDXC – Secure Digital Extended Capacity از ۶۴ گیگ شروع‌شده و هر ظرفیت های بیشتری را پذیرا خواهد بود.
 

SanDisk_200GB-w782
1 به معنای پشتیبانی از UHS-1 است.


تعداد زیادی از گوشی‌ها و تبلت‌های قدیمی‌ از مموری کارت‌های SDXC پشتیبانی نمی‌کنند پس لازم است که مطمئن شوید دستگاه شما این قابلیت را دارا است یا خیر. تابه‌حال نهایت ظرفیت SDXC ها ۱۲۸ گیگابایت بود اما ماه مارس بود که Sandisk مموری کارت تازه‌ای با ظرفیت ۲۰۰ گیگابایت معرفی کرد.(تصویر بالا)

کلاس نوشته‌شده روی مموری کارت به چه معناست؟

مموری کارت‌ها در کلاس‌های ۲، ۴، ۶ و ۱۰ تولید می‌شوند. معنای این اعداد نشانگر حداقل سرعت خوانده و نوشته شدن اطلاعات روی مموری کارت است. مموری کارتی که کلاس ۲ باشد سرعتی ۲ مگابایت بر ثانیه‌ای و کلاس ۱۰ سرعت‌بالای خواندن و نوشته شدن ۱۰ مگابایت بر ثانیه‌ای دارد. البته این حداقل سرعت این مموری کارت‌ها بوده و مموری‌های مرغوب‌تر در حین کار به سرعت‌های بالاتری هم‌دست پیدا می‌کنند، به‌عنوان‌مثال SanDisk Extreme Pro به‌سرعت ۹۵ مگابایت بر ثانیه‌ای هم می‌رسد که قیمت آن حدود ۳۳ دلار است.
 

Untitled-1


معنای UHS در یک مموری کارت چیست؟

از سال ۲۰۰۹ به بعد تعدادی از مموری کارت‌ها به فناوری UHS-1 یا UHS-3 مجهز شده‌اند، روی کاغذ مموری کارت‌های مجهز به این فناوری می‌بایست سرعت انتقال اطلاعات ۳۱۲ مگابایت بر ثانیه‌ای داشته باشند اما تجربه نشان داده که در عمل این میزان ممکن نیست چراکه در حال حاضر هیچ گوشی هوشمندی از استاندارد UHS پشتیبانی نمی‌کند. پس این ویژگی تأثیر بسیار اندکی روی سرعت شما خواهد داشت.
 

Untitled-2


نتیجه‌گیری

همان‌طور که گفتیم فاکتورهای زیادی در خرید خوب یک مموری کارت تأثیر دارند و امیدواریم که مطلب بالا شمارا در این خرید کمک کند. در آخر توصیه می‌کنیم علاوه بر موارد بالا به برند مموری کارتی که خریداری می‌کنید هم اهمیت دهید، نام‌هایی چون SandDisk، Samsung، Kingstone اعتبار بالاتری از سایر برند‌های بی‌نام‌ونشان دارند. اگر مموری کارتی بی‌دلیل ارزان‌تر بود این موضوع از کیفیت و کار آرایی آن سخن می‌گوید.
 

  • ۹۶/۰۶/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی